Friday 31 May 2013

Apa itu VPN?

Pengenalan VPN



VPN ialah singkatan bagi Virtual Private Network. Jika anda pernah menggunakan web proxy, anda tentu mudah faham kegunaan VPN. Dengan menggunakan VPN, anda seolah-olah menggunakan akses peribadi untuk mengakses dunia internet ( public network ). Perbezaan VPN dan Proxy boleh diibaratkan perbezaan antara naik bas atau naik kereta sendiri ke tempat kerja. Jadi tentu anda boleh faham tentang kelebihan kereta sendiri kan?


Kelebihan Menggunakan VPN


Anoynymous : anda boleh melayari internet dengan identiti yang tersembunyi. Biasanya setiap kali anda mengakses internet, sambungan internet anda tu menggunakan ip address masing-masing. Di Malaysia, ada dynamic & static ( shared ) ip.

Akses Selamat : Jika anda melayari internet menggunakan hotspot/WiFI yang disediakan, berkemungkinan maklumat sulit anda dicuri orang.


Data Encryption : Sesiapa yang cuba memintas bagi melakukan pencerobohan terhadap data yang dihantar tidak akan dapat membaca data tersebut disebabkan data itu telah diencrypted.

Akses Tanpa Had : Sesetengah negara, menghadkan akses internet ke sesetngh laman web. Ada juga owner laman web yang sekat akses pengguna dari negara-negara tertentu.

Mengapa anda perlu VPN kami?

1. BroadbandAnda Ada Limited Bandwidth @ Kuota.
2. SpeedBroadband Kena Capped Bila Bandwidth@Kuota Dah Abis.
3. PlanBroadband Mahal Tapi Kuota Tak Cukup.
4. Tak PuasMedownload Dengan Kuota Yang Ada.

0 comments:

Post a Comment

Blogger templates